Dzień dobry kochani!
Zaczynamy kolejny tydzień pracy zdalnej.
Dzisiejsze zadania przygotowała dla Was nasza pani praktykantka- pani Michalina.
Ale zanim zaczniemy - wspaniała wiadomość.
Jako klasa ukończyliśmy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Lekturki spod chmurki" A oto nasz klasowy certyfikat! Brawo 2 C!!! Jesteście wspaniali 👏👏👏👏
Teraz zadania od Pani Michaliny.
Witam wszystkich bardzo serdecznie w poniedziałek !
Pierwsza lekcja to edukacja polonistyczna i społeczna .
1. Zapisz w zeszycie :
Lekcja 11 V 2020 r.,
Temat: Wiosenna wyprawa.
2. Na początek zajęć chciałabym zapytać Cię drogi uczniu, jak lubisz spędzać czas wolny ? Jakie aktywności lubisz podejmować ? Proszę, abyś porozmawiał o tym z mamą lub jeśli masz ochotę zapisał odpowiedzi w zeszycie.
3. Jak myślisz co oznacza pojęcie „majówka”? Przychodzą Ci na myśl jakieś skojarzenia?
Jeśli masz ochotę możesz odsłuchać piosenkę: „Majowa Majówka”
Poniżej wyjaśnię termin „majówka” , proszę , abyś zapisał podaną informację w zeszycie :
majówka –wycieczka za miasto wiosną lub latem ,zwykle w maju ,połączona często z zabawą , tańcami .
3. Otwórz podręcznik do edukacji polonistycznej na 23 stronie. Przeczytaj wiersz Marcina Przewoźnika „Majówka”.
4. Opowiedz mamie o czym był dany wiersz. Co się w nim wydarzyło? Podobał Ci się ? Coś szczególnego zwróciło Twoją uwagę ?
5. Wykonaj ćwiczenie 1 na 30 stronie w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
Teraz przypomnimy sobie i utrwalimy pojęcie rzeczownika a przy okazji czasownika i przymiotnika.
Proszę , abyś obejrzał krótki filmik.
6. Wykonaj ćwiczenie 2 na 30 stronie w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
Czas na przerwę!
A może drugie śniadanko? 🍓🍓🍓
Przejdę teraz do przypomnienia Wam zasad pisowni wyrazów z „Ó” .
Ó piszemy w wyrazach zakończonych na: - ów, np.:
|
Ó piszemy w wyrazach zakończonych na: - ówka, np.:
|
Ó piszemy w wyrazach zakończonych na: - ówna, np.:
|
Ó piszemy na początku wyrazów:
|
Julianów
Tarłów Opatów z lasów
Chłopców
|
łamigłówka
pocztówka złotówka Wyjątki: skuwka, wsuwka, zasuwka. |
Nowakówna
Kucówna |
ósemka, ósmy, ów,
ówczesny, ówcześnie, ówdzie.
|
2. Wykonaj ćwiczenie 3 na 30 stronie w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
3. Jeśli masz ochotę , możesz wykonać dodatkowe ćwiczenie na stronie internetowej:
4. Przedstawię teraz kolejność alfabetyczną wyrazów :
Układając w kolejności alfabetycznej wyrazy , zwracamy uwagę na pierwsze litery- zgodnie z poznanym już alfabetem.
Jeśli jednak wyrazy rozpoczynają się od tej samej litery, to zwracamy uwagę na kolejne litery tych wyrazów. Przykładowo wyraz : arbuz i ananas – litera a jest jednakowa więc sprawdzamy drugą literę czyli n i r , i pierwsza w alfabecie jest litera n czyli ananas będzie pierwszym wyrazem. Jeśli drugie litery wyrazów też są takie same - wtedy ustalamy kolejność alfabetyczną trzecich, czwartych , piątych i kolejnych liter.
5. Wykonaj ćwiczenie 4 na 31 stronie w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
★Jeśli masz ochotę , możesz wykonać dodatkowe ćwiczenie na stronie internetowej związane z układaniem wyrazów w kolejności alfabetycznej
6. Wykonaj ćwiczenie 5 na 31 stronie w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
★Zadanie dla chętnych : Ćwiczenie 6 na 31 stronie w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
Czas na kolejną przerwę!
Wykorzystaj 15 minut dla siebie tak jak lubisz.
Kolejna lekcja to edukacja matematyczna
1. Zapisz w zeszycie:
Lekcja 11 V 2020 r.,
Temat : Utrwalanie umiejętności mnożenia i dzielenia, rozwiązywanie zadań tekstowych.
2. Na początek umieszczam dwie krótkie gry dotyczące utrwalenia waszych umiejętności mnożenia i dzielenia w zakresie 50 oraz dotyczących zadań tekstowych .
3. W zeszycie wykonaj zadanie 3 i 4 na stronie 44 w podręczniku do edukacji matematycznej.
4. Na koniec możesz zagrać w grę „Liczę szybciej niż ślimak” na stronie 52 w ćwiczeniach do edukacji matematycznej.
Jest to ciekawa gra, która doskonali Twoje umiejętności mnożenia i dzielenia. Zagraj z mamą, tatą lub rodzeństwem!
To tyle na dziś od pani Michaliny. Jak Wam się podobały zadania przygotowane przez naszą panią praktykantkę? Podzielcie się wrażeniami w komentarzu pod postem.
Pozdrawiamy,
Pani Agnieszka i Pani Michalina 😊
PS: Na dzisiejszy Wf mam dla Was wyzwanie- proszę , aby każdy z was przysłał mi zdjęcie ćwiczeń lub aktywności jakie robi na przykład na dworze, na spacerze lub w domu!
Pokażcie mi, jak aktywni jesteście!🏃🏃
Pamiętajcie we wtorek o 11 lekcja online na Zoomie :)
Pamiętajcie we wtorek o 11 lekcja online na Zoomie :)
Fajne ćwiczenia.Pozdrawiam Magda :-)
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę, że Ci się podobało Madziu :)
UsuńBardzo świetne lekcje - Franek
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę, że Ci się podobało Franku :)
UsuńŚwietne lekcję pani Agnieszko 😘
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Lilka 😘
Również pozdrawiam :)
Usuń