wtorek, 14 kwietnia 2020

Lekcja 15 IV 2020 r.,

Dzień dobry kochani uczniowie!

Jak Wam minęły Święta? Mam nadzieję, że wypoczęliście i jesteście gotowi do pracy !
Zaczynamy od edukacji polonistycznej.

1. Zapisz w zeszycie:

             Lekcja 15 IV 2020 r.,
Temat: Mój dobry i zły dzień.
2. Przeczytaj wiersz "Czemu, wróbelku?" ze strony 59 w podręczniku. 

3. Na podstawie wiersza odpowiedz pisemnie w zeszycie na zadanie 3/59. Kto to jest optymista? I jak nazywamy osobę, która jest przeciwieństwem optymisty? Czy Ty jesteś optymistą?

4. Następnie wykonaj ćwiczenie 1, 2 i 3 ze strony 68 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.

Czas na muzyczną przerwę!

Wracamy do edukacji polonistycznej.

Przed nami sztuka pisania opowiadania.
Spójrz na zdjęcie.

Otwórz podręcznik na stronie 60. Przyjrzyj się ilustracjom. Opowiedz przygodę Helenki, korzystając z zapisanych wyrazów. 


⟹Jak widzisz na ilustracji mamy zaznaczone 3 elementy opowiadania z pytaniami pomocniczymi.


Zielony- wstęp, czyli od czego się zaczęło?
Żółty- rozwinięcie, czyli co się wydarzyło?
Niebieski- zakończenie, czyli jak skończyła się przygoda Helenki?

Na podstawie tej historyjki proszę napisz w zeszycie opowiadanie o przygodzie Helenki. Zdjęcie Twojego opowiadania prześlij do mnie.


Czas na przerwę! 

Zdrowa przekąska i łyk wody 🍎🍏🍑🍒🍓🍶

I ostatnia lekcja na dziś to edukacja matematyczna.



1. Zapisz w zeszycie:


             Lekcja 15 IV 2020 r.,

Temat: Liczenie dziesiątkami.

Spójrz na obrazek. Ile kwadracików pokolorowano jednym kolorem, a ile- drugim? Ile to razem kwadracików? Przeczytaj działania, zastępując liczbami znaki zapytania (nie przepisuj tego do zeszytu).







40 + 20 = ?






50 + 30 = ?





40 + 30 = ?






Teraz spójrz ponownie na obrazek. Ile było kolorowych kwadracików, a ile skreślono? Ile pozostało nieskreślonych? Przeczytaj działania, zastępując liczbami znaki zapytania.








60 - 20 = ?





70 - 50 = ?





100 - 40 = ?





Następnie zapisz w zeszycie liczby tak jak na obrazku ( zapis słowny również). Jedna kratka w twoim zeszycie to jedna kratka na obrazku. Symbolizuje ona jedną dziesiątkę 



Następnie przepisz i wykonaj obliczenia w zeszycie:

50 + 20 =            40 - 10 =

70 + 30 =            30 - 20 =
80 + 10 =            60 - 40 =
90 + 10 =            90 - 50 =
70 + 20 =            60 - 30 =
40 + 40 =            70 - 70 =

Po wykonanych działaniach w zeszycie zostało Ci tylko wykonanie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń do edukacji matematycznej- s 34 i 35.


To tyle na dziś.

Pozdrawiam, 
Pani Agnieszka

2 komentarze: