Dzień dobry kochani uczniowie!
Jak Wam minęły Święta? Mam nadzieję, że wypoczęliście i jesteście gotowi do pracy !
Zaczynamy od edukacji polonistycznej.
1. Zapisz w zeszycie:
Lekcja 15 IV 2020 r.,
Temat: Mój dobry i zły dzień.
2. Przeczytaj wiersz "Czemu, wróbelku?" ze strony 59 w podręczniku.
3. Na podstawie wiersza odpowiedz pisemnie w zeszycie na zadanie 3/59. Kto to jest optymista? I jak nazywamy osobę, która jest przeciwieństwem optymisty? Czy Ty jesteś optymistą?
4. Następnie wykonaj ćwiczenie 1, 2 i 3 ze strony 68 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.
Czas na muzyczną przerwę!
Wracamy do edukacji polonistycznej.
Otwórz podręcznik na stronie 60. Przyjrzyj się ilustracjom. Opowiedz przygodę Helenki, korzystając z zapisanych wyrazów.
Na podstawie tej historyjki proszę napisz w zeszycie opowiadanie o przygodzie Helenki. Zdjęcie Twojego opowiadania prześlij do mnie.
Czas na przerwę!
Zdrowa przekąska i łyk wody 🍎🍏🍑🍒🍓🍶
I ostatnia lekcja na dziś to edukacja matematyczna.
1. Zapisz w zeszycie:
Lekcja 15 IV 2020 r.,
Temat: Liczenie dziesiątkami.
Spójrz na obrazek. Ile kwadracików pokolorowano jednym kolorem, a ile- drugim? Ile to razem kwadracików? Przeczytaj działania, zastępując liczbami znaki zapytania (nie przepisuj tego do zeszytu).
40 + 20 = ?
50 + 30 = ?
40 + 30 = ?
Teraz spójrz ponownie na obrazek. Ile było kolorowych kwadracików, a ile skreślono? Ile pozostało nieskreślonych? Przeczytaj działania, zastępując liczbami znaki zapytania.
60 - 20 = ?
70 - 50 = ?
100 - 40 = ?
Następnie zapisz w zeszycie liczby tak jak na obrazku ( zapis słowny również). Jedna kratka w twoim zeszycie to jedna kratka na obrazku. Symbolizuje ona jedną dziesiątkę
Następnie przepisz i wykonaj obliczenia w zeszycie:
50 + 20 = 40 - 10 =
70 + 30 = 30 - 20 =
80 + 10 = 60 - 40 =
90 + 10 = 90 - 50 =
70 + 20 = 60 - 30 =
40 + 40 = 70 - 70 =
Po wykonanych działaniach w zeszycie zostało Ci tylko wykonanie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń do edukacji matematycznej- s 34 i 35.
To tyle na dziś.
Pozdrawiam,
Pani Agnieszka
⟹Jak widzisz na ilustracji mamy zaznaczone 3 elementy opowiadania z pytaniami pomocniczymi.⟸
Zielony- wstęp, czyli od czego się zaczęło?
Żółty- rozwinięcie, czyli co się wydarzyło?
Niebieski- zakończenie, czyli jak skończyła się przygoda Helenki?
Na podstawie tej historyjki proszę napisz w zeszycie opowiadanie o przygodzie Helenki. Zdjęcie Twojego opowiadania prześlij do mnie.
Czas na przerwę!
Zdrowa przekąska i łyk wody 🍎🍏🍑🍒🍓🍶
I ostatnia lekcja na dziś to edukacja matematyczna.
1. Zapisz w zeszycie:
Lekcja 15 IV 2020 r.,
Temat: Liczenie dziesiątkami.
Spójrz na obrazek. Ile kwadracików pokolorowano jednym kolorem, a ile- drugim? Ile to razem kwadracików? Przeczytaj działania, zastępując liczbami znaki zapytania (nie przepisuj tego do zeszytu).
40 + 20 = ?
50 + 30 = ?
40 + 30 = ?
Teraz spójrz ponownie na obrazek. Ile było kolorowych kwadracików, a ile skreślono? Ile pozostało nieskreślonych? Przeczytaj działania, zastępując liczbami znaki zapytania.
60 - 20 = ?
70 - 50 = ?
100 - 40 = ?
Następnie zapisz w zeszycie liczby tak jak na obrazku ( zapis słowny również). Jedna kratka w twoim zeszycie to jedna kratka na obrazku. Symbolizuje ona jedną dziesiątkę
Następnie przepisz i wykonaj obliczenia w zeszycie:
50 + 20 = 40 - 10 =
70 + 30 = 30 - 20 =
80 + 10 = 60 - 40 =
90 + 10 = 90 - 50 =
70 + 20 = 60 - 30 =
40 + 40 = 70 - 70 =
Po wykonanych działaniach w zeszycie zostało Ci tylko wykonanie ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń do edukacji matematycznej- s 34 i 35.
To tyle na dziś.
Pozdrawiam,
Pani Agnieszka
Dzień dobry to ja Lena
OdpowiedzUsuńWitaj Lenko :)
OdpowiedzUsuń